Hello ihr Lieben,
und froehlich geht es weiter in die naechste Runde (und es wird schon besser...)
1 bunch carrots,
1 bunch mustard,
1 bunch Asian turnips,
1 bunch red swiss chard,
1 head Bibb lettuce,
1 head escarole,
1 head red leaf lettuce
1 pound sugar snap peas
Moehren essen wir meistens roh entweder als snack oder lunch Beilage, und im Herbst/Winter geduenstet und dann in mit maple syrup vermischter geschmolzener Butter geschwenkt.
Mit mustard greens kannst Du uns alle, wi schon geschrieben jagen... ebenso mit chard.
Turnips schaele und wuerfle ich und mach sie in stew, Suppe oder koche sie weich und mische sie unter Kartoffelpuree.
Sugar snap peas sind ungekocht lecker als snack oder in Salat, gekocht in stir frys oder geduenstet als Gemuese.
@Wisi: Escarole in Pasta? Kann ich mir so gar nicht vorstellen...aber ich waere offen fuer alles!
Na dann hier das Rezept, muesstest halt nur das sausage rauslassen:
Pasta with Escarole, Beans & Sausage
1/2 package Penne Rigate, prepared per pkg directions, keep warm
2 pkgs (15oz ea.) chopped escarole (in Deinem Fall halt was Du hast und dann chopped)
1 pkg (~ 1 1/4 lbs) Italian pork sausage patties, crumbled
1 Tbsp Olive oil
1/4 tsp red pepper flakes
2 cloves peeled garlic, minced
1 cann (15.5oz) Cannellini beans (do not drain)
1 cup chicken stock
1/2 cup shredded Parmiianno-Reggiano
1/3 cup finely chopped fresh Italian parsley (flat leaf)
Sea salt & cracked black pepper to taste
1. Blanch escarole 1-2 minutes in large pot of boiling salted water. Drain, set aside.
2. Cook sausage in large skillet on med-high, stirring frequently and breaking up with spoon, 5-7 minutes, until thoroughly cooked. Remove sausage and set aside. Drain drippings from pan.
3. Add oil, red pepper flakes, and garlic to skillet. Reduce heat to ed-low. Cook, stirring 1 minute. Add sausage and escaole, stir to combine. Cook 1 minute, reduce heat to low. Add beans with liquid and stock; simmer 1 inute.
4. Add pasta to escarole mix, stir to combine. Add cheese and parsley, stir to combine. Let simmer, 2-3 minutes. Season to taste with salt and pepper.